Egy hely, ahol kényelmesen elférünk.

Az “innovatív” jelzővel gyakran illetjük magunkat, többször találkozhattál már vele a honlapunkon is. Hogy mit is jelent ez, például a helyszín kapcsán? 
Nem a legmodernebb építészeti technológiákra, vagy lakberendezési irányzatokra utalunk, amikor például az innovatív tanulási környezetünket emlegetjük. Túl azon, hogy igényes, világos és otthonos környezetet hozunk létre, melynek kialakítása is támogatja a tanulási folyamatot és kielégíti a gyermekek igényeit, folyamatosan előre és együtt gondolkodunk a pedagógusainkkal, amikor egy teret megtervezünk és berendezünk.

Kép forrása

Nem állunk meg az egy főre jutó terület számításánál, hanem végiggondoljuk a megvalósítandó céljainkat, melyekhez hozzárendeljük az eszközeinket. Mindezt annak érdekében tesszük, hogy az adott korosztály szükségleteit kielégítsük. Mert hatékonyan tanulni csak olyan környezetben tud a gyermek, ahol jól érzi magát.

Változtatható tér a változó igényeknek

Kép forrása

Egy munkahelyi bölcsődénél például mesesarkot és kuckót is kialakítunk, de ügyelünk arra, hogy a kicsik kielégíthessék a napi mozgásigényüket, ezért inkább kevés bútort használunk. Szellős, világos, jó minőségű és fejlesztő játékkal teli tér ez, ahol békésen megfér egymás mellett a folyton ugráló és a naphosszat kirakózó gyermek is.

Egy egész napos tanulócsoportnak kialakított tér létrehozásakor egész más szempontokat kell figyelembe venni. A gyermekek életkora már önmagában meghatározó. Egy 6 éves még naphosszat ugrálna, szaladgálna, ha megtehetné, míg egy kiskamaszról már nem mondható el ugyanez.

Kép forrása

Fontosnak tartjuk továbbá azt is, hogy kellő mennyiségű infokommunikációs eszköz álljon rendelkezésre. Felsős csoportokkal biztosan többet fogjuk a számítógépetvagy a tabletet használni, de a kisebb gyermekek napirendjében is szerepelnek például az internet használatát igénylő feladatok. Azt az álláspontot képviseljük, hogy a technika világában, a gyermekek annak tudatos felhasználójaként, magabiztosan tudják használni ezeket az eszközöket. 
Tereink tágasak, funkcionálisak és átalakíthatóak, formálhatóak. Egész napos padban ülésre és földön fekvős társasjátékozásra  egyaránt tökéletesen alkalmasak.


Folytatjuk!

A Spektrum-Projekt elindításával, alapítványunk az ideális tanulási környezet megalkotását tűzte ki célul.  A következő hetekben az alábbi fejezeteken keresztül mutatjuk be magunkat, a helyszínünket, a hozzáállásunkat. Azt a Spektrumot, amiben jól érzi magát a gyermek, a tanár és a szülő is.

Olvasd el a korábbi bejegyzéseinket is!

  1. Egy hely, ahova jó megérkezni.
  2. Egy hely, ahol jól ismernek.
  3. Egy hely, ahol kényelmesen elférünk.
  4. Egy hely, ahol elmélyülten lehet tanulni és játszani.
  5. Egy hely, ahol izgalmas meséket lehet hallani és el lehet vonulni olvasni.
  6. Egy hely, ahol értékeket képviselünk.
  7. Egy hely, ahonnan nem jut ki házi feladat.
  8. Egy hely, ahol megtanulunk egy közös célért dolgozni.
  9. Egy hely, ahol hatékonyan lehet idegennyelvet tanulni.
  10. Egy hely, ahol az internettel egy életreszóló barátságot kötünk.
  11. Egy hely, ahol valódi alkotások és művészek születnek.
  12. Egy hely, ahol nincs jelen az iskolai erőszak.
  13. Egy hely, ahol az egészséges életmód a mindennapjaink része.
  14. Egy hely, ahol a közösség tagjai támogatják egymást.
  15. Egy hely, ahol megfogalmazódnak a jövő céljai.
  16. Egy hely, ahol teret kap a gondolkodás.

Állítsd be a facebook-oldalunkon, hogy minden bejegyzésünkről értesítést szeretnél kapni, így nem maradsz le egyetlen részről sem!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *