Robotok és programozás

Hallottál már arról, hogy szeptembertől Dunakeszin Lego-Robotika műhelyt indítunk? Jelentezz most, nehogy lemaradj róla!

Miért éppen robotok? Olvass tovább és megtudod, miért szeretjük őket annyira!

Kézzelfogható sci-fi

Kép forrása

Vezető nélküli autók és metrókocsik, csomagszállító- és kémdrónok, algoritmusok, haditechnikai eszközök, mesterséges intelligencia, ipari robotok, intelligens orvostechnikai-eszközök, emberszabású robotok. A listát még sokáig folytathatnánk.

A robotika a XXI. század egyik vezető tudománya. Gyermekkorunk sci-fi világa szépen lassan valósággá vált, egyre inkább körbevesz bennünket. A jelen gyermekei valóságos kapcsolatot alakítanak ki ezzel a technológiailag fejlett, digitális világgal. Ami sokak számára puszta varázslatnak, néha ijesztőnek tűnik, azt a legfiatalabb generáció már képes feltérképezni, kérdéseken keresztül felfedezni. Nem csak érdeklődnek az eszközök működéséről, de használják is őket, gyakorlati tapasztalatokat szereznek.

Kép forrása

Tudományos kalandozás

Az elméleti ismeretek oktatása helyett a gyakorlati tapasztalatszerzést helyezzük előtérbe. Elsődleges célunk az önvezérelt ismeretszerzést elősegítő attitűd, az önmotiváció kialakítása, a világ megértéséhez szükséges kíváncsiság fenntartása és táplálása. Azokat az egyéni folyamatokat katalizáljuk, melyek a hatékony, és élethosszig tartó tanuláshoz szükségesek.

Mindamellett, hogy a műszaki szemlélet kialakítására és az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére nagyon jó eszköz a robotika, mi sem szeretnénk mindenkiből mérnököt vagy informatikust képezni. Hiszünk azonban abban, hogy megfelelő oktatási koncepcióval és módszertannal teljesen új alapokra helyezhetjük az informatika oktatását és a erősíthetjük gyermekek természettudományos szemléletét.

A Spektrum-Projektben kiemelten fontos, fejlesztendő területként kezeljük a problémamegoldási készséget. A hibakeresést, mely ennek a kompetenciának az egyik legfontosabb eleme, melyet a programozás megismerése során hatékonyan fejleszt a gyermek. Egy átlagos diák esetében ez az a terület, ami leginkább fejlesztésre szorul (a PISA-eredmények kapcsán egy korábbi cikkünkben ezt is megemlítettük).

Lego-robotika

Nagyon szeretjük a Lego termékeit! A vállalat az elmúlt években jelentős fejlesztési kapacitást fordított arra, hogy eszközei az egyszerű játékból oktatási segédeszközzé váljanak. Több országban már be is építették a robotikát, a hozzá kapcsolódó módszertant és eszközrendszert az oktatási rendszerbe.

Kép forrása

Nem véletlen, hogy mi is elköteleződtünk a Lego-robotok iránt, hiszen:

  • Ez a tevékenység remek lehetőséget biztosít a gyakorlásra, a tapasztalatszerzése és az absztrakt gondolkodás fejlesztésére.
  • A robotok programozása valódi élményt nyújt: a megírt parancssorok a gyermek elképzeléseihez igazodó külsőbe bújtatva életre kelnek!
  • Már maga az építkezés is élményt nyújt. Van olyan gyermek, aki nem szeret legózni?
  • A tevékenység gyakorlása segít felismerni az ok-okozati összefüggéseket, a komplex feladatok részproblémákra bontásának módját, fejleszti a kritikai gondolkodást.
  • A teljesen kezdőtől a profi programozóig, mindenki megtalálja magának a megfelelő szintű és összetettségű feladatot, illetve kihívást.

Kép forrása

A hangsúly a módszeren van!

A gyerekek szeretnek legózni, de önmagában egy Legó-Robot készlet kevés. Kell egy tapasztalt és kreatív pedagógus, valamint egy jó módszer. 

Kíváncsi vagy rá, hogy milyen Lego-Robotika műhelyt álmodtunk meg?

Dunakeszin elsőként indul ilyen foglalkozás,  jelentkezz most!

További részletekért kattints ide >>


Csatlakozz a facebook-közösségünkhöz és kövesd a tevékenységünket!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *