Első hónap, sálálá

Az elmúlt évek gondolatai, tervei kelnek életre, és mindannyian olyan érzésekkel leszünk többek napról-napra, amit álmunkban sem gondoltunk volna. Olvass tovább és kukkants bele a Spektrum-Tanulócsoport szeptemberébe!

Alkalmazkodás, elfogadás

Ismeretlen vizekre hajózni mindig izgalmas! Az utastársak kiválasztása, az úticél, a “mit vigyünk magunkkal” kérdéskör mind nagyon fontosak, és akkor az utazásról még nem is beszéltünk! Valaha volt egy elképzelésünk a kiscsoportos szocializációról, amit teljes mértékben felülírtak a magunk mögött hagyott hetek. Sejtettük, hogy nem a mennyiség (a létszám) a fontos, de megélni a minőséget, az maga a csoda!

Ez a kupac, egymástól nagyon különböző képességű és temperamentumú gyerek sokszor intenzívebben lélegzik együtt, mint egy háromszor ekkora osztályközösség. Hosszú órákra képesek elmerülni egy-egy tevékenységben: vitatkoznak, veszekednek, vagy éppen csendben üldögélnek egymás mellett. Mélyen megélik a közösen eltöltött idő minden pillanatát.

Ez itt például a csendespihenő: zenehallgatással egybekötött “gyöngyözés”, karkötőkészítés, rajzolás. Közösen fogalmazták meg, hogy jó lenne, ha majd filmklub is lenne, ahol a kedvenc filmjeiket néznék meg közösen.  Miért is ne lehetne? Lesz.

 

Keretek

A közösen megalkotott szabály- és elvárásrendszeren belül mindenki szabadon mozog. Együtt, a gyerekek közreműködésével állítottuk fel azokat a kereteket, amik között mindenki jól érzi magát, ahol megtalálja a helyét. Egy 5-6 éves gyerek részéről nagyon nagy dolog az, ha elfogadja a másik különbözőségét, a másik eltérő igényeit. Ha pedig mindezt nem kényszerűségből, hanem saját magától teszi (mert például őt is elfogadják), akkor az nagyon jó hatással van a közösség működésére.

SK érzelemskála és feladat"bár".
SK érzelemskála és feladat”bár”.

 

Van, akinek mindig egy sárkány segít a feladat elvégzésében.
Van, akinek mindig egy sárkány segít a feladat elvégzésében.

Egy család

Pont olyanok vagyunk már, mint egy nagy (és hangos) család, ennek megfelelően viszonyulunk egymáshoz. Teljesen természetes az egymásnál alvás, a titkok megosztása, a nagybetűs felszabadultság.

A viráglányok és a búzakirályfi (nem én mondtam).
A viráglányok és a búzakirályfi (nem én mondtam) egy óriási séta után.

Módszertan

A céljainkból származtatott koncepció segítségével, a remek szakmai csapatunk segítségével alakítottuk ki azt a rendszert, ami igazodik a gyerkőceinkhez és tartalmazza a számunkra fontos módszertani ínyencségeket. A használható alapok érdekében, a “nem sietünk sehova” és a “gyakorlatban hasznosítható tudás” elveit követjük. A teljesség igénye nélkül, például:

Meixneri alapokról indítottuk az írás-olvasástanítást és minden nap megdolgoztatjuk az érzékszerveket. Szenzoros feladatokkal, alapozó tornagyakorlatokkal, drámajátékkal támogatjuk az olvasóvá válás folyamatát.

42298529_232319330775748_2723276296665694208_n

Dienes-eszközökkel, metakos alkalmazásokkal, stratégiai-logikai játékokkal, sakkozással merültünk alá a matematikai gondolkodás mélységeibe. Olyan környezetet teremtünk, ahol informális keretek között ismerkednek a számokkal és az alapvető műveletekkel.

A sakkszakkör a "szemétsakkozással" kezdődött: szemétből készítettünk sakkfigurákat, Cs. épp meséli a fiúknak az alapvető szabályokat.
A sakkszakkör a “szemétsakkozással” kezdődött: szemétből készítettünk sakkfigurákat, Cs. épp meséli a fiúknak az alapvető szabályokat.

 

Itt már a négy fal között zajlik a sakkparti, a szőnyegszinten szintén matekozás zajlik.
Itt már a négy fal között zajlik a sakkparti, a szőnyegszinten is masszív matekozás zajlik.

 

El ne olvadjon a fagyis kocsi!
El ne olvadjon a fagyi a kocsiban!

 

"Egyet te, egyet én." - türelem, várakozás, egymás támogatása és tanítása.
“Egyet te, egyet én.” – türelem, várakozás, egymás támogatása és tanítása.

 

Olyan angolnyelvű környezetet biztosítunk számukra, ahol pont úgy sajátíthatják el az idegen nyelv alapjait, ahogy egy anyanyelvi kisgyermek teszi az első néhány évében: írás és olvasás nélkül, beszélgetéssel.

A művészetek világában élünk. Furulyázni tanulnak, pszichológusunk heti rendszerességgel művészetterápiás napot tart nekik és minden nap lehetőségük van szabadon alkotni.

Komplex ökológiai szemlélettel átitatott szemüvegen keresztül nézünk rá a természetre. Tisztelettel tanulmányozzuk az élővilágot és egy tudatos, felelős egyénként helyezzük el magunkat a rendszerben.

Öröknaptár szülnapokkal és programokkal.
SK-öröknaptár szülinapokkal és programokkal.

 

Bora segítségével testközelből sajátíthatják el a felelős állattartáshoz szükséges tudást (például azt, hogy egy kutyának nem kertre, hanem társra, gazdára és minőségi együtt töltött időre van szüksége).
Bora segítségével testközelből sajátíthatják el a felelős állattartáshoz szükséges tudást (például azt, hogy egy kutyának nem kertre, hanem társra, gazdára és minőségi együtt töltött időre van szüksége).

 

Szoros kapcsolatot ápolunk a való világgal: külsős programokon veszünk részt, gyakran kirándulunk, barangolunk a környéken.

Délelőtt birtokba vettük a gellért-hegyi csúszdás játszót.

 

Mesemúzeum, szevasz!
Utána pedig elsétáltunk a Mesemúzeumba.

 

Szeretnél csatlakozni? Várunk szeretettel!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *