Tánc és dráma

Tánc és dráma

A gyermek ösztönösen énekel, táncol, hangoskodik. És ösztönösen játszik szerepjátékot is. A dráma és tánc az önismeret útján érő, alapos önerőt növeli úgy, hogy szabad teret enged a gyermek egyéniségének.

Tánc közben rengeteget tanulunk a térről, a testrészeinkről, a ritmusról és dallamról, a hangokról és a csendről, a levegővételről, a fiúkról és lányokról, nem mellesleg pedig mozgunk, ügyesedünk.

Drámajátékaink nem színjátszó foglalkozást takarnak, bár a drámajátékok sokat segítenek a gyerekeknek azokban a pillanatokban, amikor mások előtt kell megnyilatkozniuk, véleményükről vagy tudásukról számot adniuk. Mikor drámás játékokat viszek a gyerekeknek, mindig felteszem magamnak a kérdést: mi legyen a fókuszban? Miről játsszunk? Milyen folyamatot járjunk körül? A drámafoglalkozások szorosan összefüggenek a havi témával. Tehát szeptemberben, amikor a szüret a téma, sok játékot játszunk majd, mely valamilyen módon a munkával kapcsolatos. Kulcsszavaink lesznek: egyéni munka, kalákamunka, a munka gyümölcse, megérni a feladatra.

A drámajátékok által igazi közösség épülhet ki a gyermekek között, amellett, hogy saját maguk mélyebb megismeréséhez vezeti őket. Ez pedig nyugodt és szeretetteljes tanulási környezetet biztosít, ahol a konfliktusokat éretten, magabiztosan kezelhetik.