Szakmai csapat


Szabó Viktória

Szervező, szakmai vezető

Viki coach és pszichológus-hallgató, a Spektrum-Csapat egyik szakmai vezetője. Szakmai tapasztalatainak nagy részét a szervezetfejlesztés területén, az Innermetrix IMX tanácsadójaként, coachként szerezte meg.

“Tudom, hogy mindenki tehetséges valamiben, és a sikerhez a kulcs az önismeretben rejlik. Évekkel ezelőtt megfogalmazódott bennem, hogy a gyermekek és fiatalok számára is értékes lenne az a fajta támogatás és én-fejlesztés, melyet a munkám során a felnőtteknek nyújtok.

A Spektrumban olyan programot dolgozunk ki  a fiatalok számára, amely segít nekik megbirkózni minden őket foglalkoztató problémával: támogatást nyújt számukra abban, hogy nagyobb önismeretre tegyenek szert. Pszichológia tanulmányaimat már tudatosan a Spektrumra készülve kezdtem el.”


Hunyár Lucy

Angol tanár

Lucy angol anyanyelvű tanár, aki különböző formákban már több mint 20 éve tanít angolt gyerekeknek. Az elmúlt 10 évben kis létszámú csoportokban foglalkozott a környékbeli óvodás és iskolás gyerekekkel. Lucy férje magyar, így gyermekeik angol-magyar kétnyelvű családban nőnek fel.

 „A tanulás jó móka és nagyon élvezem, amikor azt látom, hogy a gyerekek szinte észre sem veszik, hogy tanulnak. Minden gyerek más és más tempóban tanul, ezért próbálok játékokat, dalokat és különböző tevékenységeket használni, hogy mindenkit a saját szintjéről segítsek tovább. Arra bíztatom őket, hogy alkalmazzák, amit már megtanultak, legyen az egy kerek mondat, vagy csak néhány kifejezés. Arra biztatom őket, hogy azt használják, amit már megtanultak, legyen az sok vagy egy kicsit kevesebb, és legyenek aktívak a foglalkozásokon és a csoportban amennyire csak tudnak, minden kényszer nélkül. Lenyűgöző azt látni, amikor egy gyerek egy idegen nyelven próbál meg kommunikálni és meg akarja mutatni neked, hogy milyen sokat tud már.”

Lucy 2019. szeptemberétől a velencei tanulócsoportunk angoltanára.


Kamarás Emese

Pedagógus

Emese dráma, tánc– és zenepedagógus. Két gyermek anyukája. Rendszeres foglalkozásokat vezet a legkisebbektől a kisiskolásokig. Kokas Klára pedagógiája nyomán saját módszert fejlesztett ki, mely a mozgás és a képzelet összefüggéseire épít. A felfedező – „örömtanítást” és tanulást tartja a legfőbb értéknek.

 Közel 10 éve kísérem a gyerekeket iskolán / óvodán kívüli foglalkozások keretein belül. A játék, a fantázia a és zene erejében elkötelezetten hiszek. A gyerekekkel való foglalkozás számomra olyan, mint a Kertész feladata. A jó kertész folyamatosan figyel, és pontosan tudja, hogy melyik facsemetének mikor, mire van szüksége. Odatérdel a gyökerekhez, felnyújtózik a legmagasabb ágakhoz és közben tudja, hogy minden nap más időjárás várható. Szeretném, ha a Spektrum Kertben olyan Gyerekcsemetéket nevelnénk, akiknek ágain kreativitás, empátia, nyitottság és kíváncsiság terem.”

Emese 2019. szeptemberétől a velencei tanulócsoportunk egyik vezető pedagógusa. Saját programjairól itt olvashatsz bővebben.


Szűcs Renáta

Pszichológus

Renáta érdeklődése már a pszichológiai tanulmányai során is a gyerekek fejlődése felé fordult. Mesterképzése során aktív résztvevője volt több fejlődéslélektani kutatásnak, melyek központi kérdése az volt, hogy milyen tényezők befolyásolják a gyerekek tanulási hajlandóságát. A természet és állatok szeretete, illetve művészetek iránti érdeklődése szakmai életében is
meghatározó szerephez jut.

“A kutatással töltött évek során megszerzett átfogó szakmai ismeretek, a problémaorientált gondolkodásmód, és az attitűd, miszerint egy jelenség mögött mindig több lehetséges magyarázatot feltételezek, mind-mind olyan készségek, melyeket kamatoztatni tudok a Spektrum csapat tagjaként. Fontosnak tartom, hogy a fejlődéslélektan legfrissebb eredményeit integráljuk a tanulócsoport mindennapi életébe. Szeretném, hogy az oktatás valóban a gyerekek igényeire legyen optimalizálva, és nem pedig a felnőttek ezzel kapcsolatos elvárásaira. Ha nyitott szemmel járunk a világban, rengeteget tanulhatunk a környezetünktől. Nekem a lovak tanítottak a legtöbbet a türelemről és az elfogadásról, ez alapozta meg bennem az elhatározást, hogy a közeljövőben elvégezzem a lovasterapeuta képzést. Jelenleg művészetterápiás képzésen veszek részt, és hiszek abban, hogy a teljesítménykényszer nélküli alkotás mind a gyerekeket, mind pedig a felnőtteket hozzásegítheti legbelső önmaguk megismeréséhez. Szakmai célom, hogy a Spektrum-Projekt résztvevői ne csak a megismerés vágyát sajátítsák el tanulmányaik során, hanem olyan megküzdési mechanizmusokat is, melyek hosszú távon segítik őket a környezetükhöz történő hatékony alkalmazkodásban és az önmegvalósításban.”

Reni 2018. szeptemberétől a tanulócsoportunk pszichológusa, aki művészetterápiás foglalkozásokat is tart.

Művészeti nap >>


 Wirth Andrea

Pedagógus

Andi magabiztos, tapasztalt egészségtan-tanár. Több, mint húsz éves pályafutása során foglalkozott már óvodásokkal, iskolásokkal és felnőttekkel is: úszást, atlétikát, csoportos fitness edzéseket, görkorcsolya órákat, gerinctornát tartott. Négy évig fogyatékkal élő gyerekekkel foglalkozott,  úszni tanította őket valamint egyéni és csoportos keretek között fejlesztette a mozgásukat. Nagyon fontos számára, hogy a tanulással töltött idő hatékony és inspiráló legyen.

 „Az óvodáskorú gyerekek nyitottan és kiváncsian élik az életüket és ennek a hozzáállásnak az iskola sem állhat az útjába. A tanítás során a szabadságot és a kereteket is fontosnak tartom, mindig figyelem a gyerekek reakcióit és az ötleteiket előszeretettel építem be a tanítás folyamatába. Többféle tanulási technikával segítem a gyerekek fejlődését: elmetérképet készítünk és  kineziológiából átvett gyakorlatokat végzünk. A mindennapi, örömmel végzett testmozgás pozitív, fejlesztő hatásai nem csak a testen, hanem a koncentrációs képességeken is megmutatkoznak. 

Andi 2019. szeptemberétől a velencei tanulócsoportunk egyik vezető pedagógusa.